Sunday 12 June 2011

22 خرداد؛ اوضاع شهر تهران تا ساعت 14.30

گ  تهران: امروز شهر تهران تا ساعت 14:30 ظاهرا روز آرامی را سپری کرده و حتی از گشت های ارشاد هم خبری نیست اما رفته رفته با تعطیل شدن ادارات و موسسات، رفت و آمد لباس شخصی ها و گشت های نامحسوس آنها در سطح شهر افزایش یافته است. با وجود کنترل شدید حکومت روی تلفن ها و مبایل ها، اس ام اس هایی که بین مردم رد و بدل می شود و یا اظهارات شهروندان در سایت های اجتماعی گویای حضور پررنگ آزادیخواهان در سالگرد کودتای انتخاباتی است.
طبق معمول چنین روزهایی پایگاه بسیج مقداد در خیابان آزادی پر رفت و آمد است و نیروهای لباس شخصی از یک ساعت پیش خود را به این محل می رساندند.
از دانشگاه شریف خبر می رسد که فضای امنیتی شدیدی در داخل دانشگاه برقرار کردند و از صبح امروز هنگام ورود کارت های تردد دانشجویان کنترل می شد. موضوعی که از دانشگاه تهران و امیرکبیر هم گزارش شده است.
در گذشته نیروهای امنیتی حوالی ظهر در میادین اصلی شهر مانند میدان هفت تیر، ولیعصر و انقلاب و صادقیه مستقر می شدند. اما به نظر می رسد تجربه دو سال اخیر نیروی انتظامی و ماموران لباس شخصی را به این باور رسانده که استقرار نیروها از ساعات اولیه باعث خستگی آنها شده و خوراک خوبی بدست رسانه های مخالف می دهد. از این رو می توان دلایل عدم حضور آنان تا این ساعت را اینگونه تعبیر کرد.
اما موضوع قابل توجه دغدغه نیروهای امنیتی در مورد محل تظاهرات است. مسیر تظاهرات امروز از میدان ولیعصر تا میدان ونک اعلام شده مسیری که برخلاف خیابان انقلاب و آزادی امکان استقرار نیروهای امنیتی در آن به علت عرض کم خیابان و عدم وجود فضاهای میدانی کار را برای سرکوبگران سخت می کند. وجود چند پارک در طول این مسیر و همچنین ادارات و شرکت ها باعث می شود که ناخداگاه این مسیرها هنگام غروب شلوغ و پرتردد باشد که این گویای تصمیم درست جوانان برای تظاهرات امروز در تهران است.
تا این لحظه وضعیت اینترنت عادی است و از اختلال در شبکه تلفن همراه گزارشی نرسیده است.

No comments:

Post a Comment