Tuesday 26 April 2011

سوریه برخی از سربازان لشکر پنجم ارتش به معترضان پیوستند

به گزارش شبکه خبری العربیه، تعدادی از افراد ارتش سوریه به معترضان پیوستند.

یک فعال حقوق بشر گفته است، برخی از سربازان لشکر پنجم ارتش به معترضان پیوستند و با نیروهایی که شهر را به محاصره درآورده اند، درگیر شدند.
نیروهای ارتش سوریه بامداد رور دوشنبه با تانک واسلحه سنگین به شهر درعا یورش بردند و همه راه های ارتباطی را مسدود کرده اند.
به گفته فعالان حقوق بشر، نیروهای امنیتی، منزل مفتی درعا را که در اعتراض به سرکوب معترضان استعفا داده بود به محاصره درآوردند اما مفتی در منزل خود حضور ندارد.
یک سازمان حقوق بشری سوری تاکید کرده است نیروهای امنیتی طی چند ساعت گذشته حدود 500 تن از معترضان را بازداشت کرده اند.



آلمان سفیر سوریه را فراخواند

به گزارش دویچه وله، وزیر خارجه آلمان روز سه شنبه سفیر سوریه را فراخواند تا خواست دولت آلمان مبنی بر پایان دادن به خشونت علیه معترضین در این کشور را به او ابلاغ کند.
گیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان هم‌چنین از شورای امنیت سازمان ملل خواست بررسی اوضاع سوریه را در دستور کار خود قرار دهد. نمایندگان سایر کشورهای اروپایی نیز خواستی مشابه را اعلام کردند. یک سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا از مذاکره درباره چگونگی تحریم سوریه خبر داد.
دولت آلمان از همه شهروندان خود که در سوریه به سر می‌برند خواست این کشور را ترک کنند. بنابر اطلاعات داده شده از سوی سخنگوی وزارت خارجه آلمان، در حال حاضر حدود ۱۰۰ آلمانی در سوریه به سر می‌برند. بسیاری از آژانس‌های مسافرتی در روزهای گذشته به خروج شهروندان غیرسوری از این کشور یاری رسانده‌اند.

وزارت خارجه آلمان روز شنبه به همه شهروندان آلمان هشدار داد از سفر به سوریه خودداری کنند و از اتباع خود در این کشور خواست هرچه سریعتر آن‌جا را ترک نمایند. 

No comments:

Post a Comment